Згідно зі статистикою, понад 40% українців обирають саме онлайн шопінг. Воно й не дивно, адже це зручно, просто, швидко, економить час та гроші. Однак для того, аби не втрапити у халепу й не довелось через поліцію повертати власні кошти, стикнувшись з обманом, варто запам’ятати кілька простих рекомендацій, які підвищать безпеку мережевих покупок.
1. Перевіряти продавця
Коли ви обираєте місце, де хочете придбати товари, наприклад, вподобали якийсь онлайн секс шоп https://brokensofa.com.ua/ua/, найперше, що треба зробити – це перевірити усю необхідну інформацію про магазин. Найперше – знайти на ньому розділ контакти, де мають бути вказаними телефонні номери або навіть фізична адреса (у випадку, якщо магазин працює офлайн теж).
Якщо ви купуєте щось на маркетплейсах, пам’ятайте про те, що там можна придбати товари як від фізичної, так і юридичної особи. А тому важливо дізнатись більше інформації про компанію. Зазвичай Пром та Розетка вимагають її розміщення від власників магазинів та маленьких бізнесів, а тому ви зможете напряму зв’язатись з продавцем аби з’ясувати усі необхідні питання за потреби.
2. Читати відгуки
Згідно зі статистикою, понад 80% користувачів обирають купувати у магазині або ні, читаючи відгуки про нього в Інтернеті. Це дійсно досить зручно, адже завдяки відгукам можна дізнатись про якість сервісу, товару, а також визначити шахрая у випадку, якщо негативних оцінок у Гуглі чи на Промі буде надто багато.
Перегляньте відгуки на сайті магазину або на інших агрегаторах, але пам’ятайте про те, що деякі магазини купують позитивний фідбек, аби підняти свій ресурс у видачі. При цьому можна знайомитись сміливо з відгуками на маркетплейсах, адже там встановлені спеціальні фільтри, а також модерація відгуків власниками платформи, які не допускають до публікації підозрілі й однотипні повідомлення.
3. Дізнатись усе про оплату та доставку
Інформація про можливі варіанти оплати та види доставки повинна бути присутньою на сайті, на якому ви хочете зробити покупку. Звертайте увагу на те, які варіанти пропонує продавець до сплати. Якщо ви сумніваєтесь, або ж вперше маєте з ним справу – звертайте увагу на те, аби у блоці «Оплата» була представлена післяплата від поштових сервісів. Це ваша гарантія отримати якісний товар, який буде відповідати заявленим характеристикам на сайті.
У випадку, якщо продавець пропонує повністю сплатити за товар, а також активно нав’язує цей варіант, мотивуючи тим, що так буде дешевше й вам не доведеться переплачувати за комісію пошти – зверніть на це особливу увагу, адже під такими порадами може ховатись шахрай.
4. Довідатись про повернення та заміну
Згідно з українським законодавством, покупка в онлайн магазинах прирівнюється до купівлі товарів у звичайних роздрібних продавців. А отже ви маєте такі само права, як у випадку, якщо придбали товар фізично. Тому звертайте увагу на те, чи пропонує магазин можливість заміни товару у випадку, якщо він має неналежну якість, а також чи є у нього можливість обміну та повернення протягом 14 днів (крім товарів, які належать до категорії спідньої білизни, особистої гігієни та секс-іграшок).
5. Впевнитись у безпеці оплати
Для того, аби дані вашої картки не опинились у руках шахраїв, важливо, аби сервіс, на якому ви збираєтесь зробити покупку, підтримував безпечний протокол шифрування, а також містив популярні й перевірені часом платіжні системи.
Пам’ятайте про те, що менеджери магазинів не мають права просити вас про реквізити, особливо про CVV-код для начебто перевірки замовлення. У випадку, якщо ви стикнулись з такою проблемою – відмовтесь від замовлення та повідомте про такий сервіс представникам кіберполіції.